Translate

Τρίτη 20 Μαρτίου 2018

Chun Kuk Do: η πολεμική τέχνη του Chuck Norris (όχι δεν είναι ανέκδοτο)



Ο Chuck είναι θρύλος. Τελεία και παύλα.






Σήμερα είναι 78 ετών. Μπορούμε να πούμε ότι έζησε μια πλούσια ζωή.
Υπηρέτησε στην Αμερικανική Αεροπορία σε βάση της Νότιας Κορέας από 1958 έως το 1962. Εκεί εκπαιδεύτηκε στο Tang Soo Do.
Επιστρέφοντας στις ΗΠΑ έγινε επαγγελματίας αθλητής πολεμικών τεχνών και εκπαιδευτής. Έκανε μεγάλη καριέρα. Ήταν παγκόσμιος πρωταθλητής από το 1968 έως το 1974.
Τα κινηματογραφικά στούντιο θέλοντας να αξιοποιήσουν την αναγνωρισιμότητά του σαν αθλητή, του προσέφεραν ρόλους σε ταινίες δράσης στις οποίες είχε μεγάλη εμπορική επιτυχία. Βέβαια από ηθοποιία, η ικανότητά του…ελέγχεται.  Όμως η παρουσία του σαν Texas Ranger στην τηλεόραση γνώρισε μεγάλη επιτυχία.
Όμως αυτή η ανάρτηση αναφέρεται κυρίως στο στυλ που δημιούργησε.


Ήταν ήδη επιτυχημένος αθλητής πολεμικών τεχνών, όταν αποφάσισε, την δεκαετία του ’70, να δημιουργήσει το δικό του στυλ. Αφού άλλαξε διάφορα ονόματα, από το  1990 έως το 2015 το στυλ του ονομαζόταν Chun Kuk Do. Στα Κορεάτικα Chun Kuk Do σημαίνει αυτό που σε απλά Ελληνικά λέμε “The Universal Way”.  

Το 2015 η Ομοσπονδία του, η United Fighting Arts Federation (UFAF) (www.ufaf.org), αποφάσισε να αλλάξει το όνομα του συστήματος σε “Chuck Norris System” (CNS).

Πάρτε μια ιδέα:



Το στυλ βασίζεται στο Tang Soo Do αλλά παίρνει στοιχεία και από άλλα, όπως το Krav Maga και το Brazilian jujutsu. Η επιδίωξη του ίδιου και των συνεργατών του, ήταν να φτιάξουν ένα στυλ για αυτοάμυνα, μάχη, χρήση όπλων και βελτίωση της φυσικής κατάστασης.
Έχουν αναπτύξει μάλιστα και έναν κώδικα τιμής του συστήματος με 10 εντολές.

Δείτε τις «10 εντολές» του Chuck:

1.     Θα αναπτύξω στο έπακρο τις δυνατότητές μου.
2.     Θα ξεχάσω τα λάθη του παρελθόντος και θα προχωρήσω σε μεγαλύτερα επιτεύγματα.
3.     Θα δουλεύω συνεχώς στην ανάπτυξη της αγάπης, της ευτυχίας και της πίστης στην οικογένειά μου.
4.     Θα αναζητήσω το καλό σε όλους και θα τους κάνω να αισθάνονται ότι αξίζει τον κόπο.
5.     Αν δεν έχω τίποτα καλό να πω για ένα άτομο, δεν θα πω τίποτα.
6.     Θα είμαι πάντα ενθουσιώδης για την επιτυχία των άλλων, όπως είμαι για τη δική μου.
7.     Θα διατηρήσω μια στάση ανοιχτής σκέψης.
8.     Θα διατηρήσω το σεβασμό προς τους υπευθύνους και θα δείχνω αυτόν τον σεβασμό ανά πάσα στιγμή.
9.     Θα παραμείνω πάντα πιστός στον Θεό μου, στη χώρα μου, στην οικογένειά μου και στους φίλους μου.
10. Θα παραμείνω προσανατολισμένος στο στόχο καθ 'όλη τη διάρκεια της ζωής μου. Μια θετική στάση βοηθά την οικογένειά μου, τη χώρα μου και τον εαυτό μου.

Πέρα από αυτά τα ωραία, το σύστημα διαθέτει και Φόρμες, όπως λέμε Kata, Poomsae. Εδώ βλέπουμε ένα συνονθύλευμα από φόρμες του Tang Soo Do, του Shito-Ryu και του Shotokan, με την προσθήκη δύο καινούργιων άοπλων και μίας με χρήση ραβδιού Bo.

Δείτε τι γίνεται:
·         Giecho Hyung Il Bu (παρόμοια με την Taikyoku από την οποία προέρχεται)
·         Giecho Hyung Il Bu Sang Gup (μια εισαγωγική φόρμα από την οργάνωση του Norris)
·         Giecho Hyung Yi Bu
·         Giecho Hyung Yi Bu Sang Gup (μια εισαγωγική φόρμα από την οργάνωση του Norris)
·         Giecho Hyung Sahm Bu
·         Pyong An Cho Dan (βασισμένη στην σειρά Pinan από το Shotokan karate)
·         Pyong An Yi Dan
·         Pyong An Sah Dan
·         Pyong An Oh Dan
·        Bassai 
·        Koon Sang Koon
·         Jion 
·         UFAF Form 1 (μία φόρμα με άδεια χέρια από την οργάνωση του Norris)
·         UFAF Form 2 (μία φόρμα με άδεια χέρια από την οργάνωση του Norris)
·         UFAF Bo Form (μία φόρμα με χρήση του ραβδιού Bo από την οργάνωση του Norris)

Η United Fighting Arts Federation έχει πάνω από 3.000 μαύρες ζώνες στην μέχρι τώρα πορεία της και σήμερα έχει περίπου 3.000 ενεργά μέλη παγκοσμίως.
Υπάρχουν περίπου 90 σχολές - μέλη στις ΗΠΑ, το Μεξικό, τη Νορβηγία και την Παραγουάη. Η ανάπτυξή της εκτός των ΗΠΑ είναι κυρίως στην Νότια Αμερική και την Ευρώπη. 




Ο Chuck μας είναι συμπαθής. Όπως και ο Stallone και ο Arnold. Με αυτούς μεγαλώσαμε. Αν και ο ένας δεν φτάνει, ο άλλος δεν μπορεί να μιλήσει και τρίτος δεν χωράει, και οι τρεις μας «δίδαξαν» πως γίνονται τα πράγματα με τον «σωστό» τρόπο, κάτι για το οποίο μόνο σεβασμό πρέπει να εκφράζουμε!

Ειδικά ο Chuck έκανε στη ζωή του 4 καριέρες:

Η πρώτη σαν μαχητής και διέπρεψε.

Η δεύτερη σαν ηθοποιός ταινιών δράσης αν και πολλοί πλέον τον θεωρούν κωμικό.

Η τρίτη σαν ανέκδοτα. Ίσως έκανε την μεγαλύτερη επιτυχία από όλα τα άλλα.

Η τέταρτη σαν δημιουργός πολεμικού στυλ.

Δεν είμαστε σίγουροι αν οι δύο τελευταίες δεν ταυτίζονται.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου